Chrześcijaństwo – Kościół – Naród… | 1/2019
Chrześcijaństwo – Kościół – Naród | Bartosz Ciemniak
Gdy tylko dowiedziałem się, że mam napisać cokolwiek w związku z Kościołem i narodem jednocześnie, ogarnęło mnie niemałe przerażenie. Nie dlatego, żeby to było jakoś specjalnie trudne, wręcz przeciwnie –
Chrześcijaństwo – Kościół – Naród | Bartosz Ciemniak
Gdy tylko dowiedziałem się, że mam napisać cokolwiek w związku z Kościołem i narodem jednocześnie, ogarnęło mnie niemałe przerażenie. Nie dlatego, żeby to było jakoś specjalnie trudne, wręcz przeciwnie –
Niemieckojęzyczne szkolnictwo ewangelicko-augsburskie w Polsce po roku 1918 | Filip Lipiński
Wstęp Utworzenie niepodległego państwa polskiego w 1918 roku oznaczało zaprowadzenie nowego porządku polityczno-prawnego na terenach znajdujących się przed wybuchem I wojny światowej pod panowaniem Niemiec, Austro-Węgier i Rosji. Działania podejmowane
Niemieckojęzyczne szkolnictwo ewangelicko-augsburskie w Polsce po roku 1918 | Filip Lipiński
Wstęp Utworzenie niepodległego państwa polskiego w 1918 roku oznaczało zaprowadzenie nowego porządku polityczno-prawnego na terenach znajdujących się przed wybuchem I wojny światowej pod panowaniem Niemiec, Austro-Węgier i Rosji. Działania podejmowane
Sytuacja prawna Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Polsce, w okresie dwudziestolecia międzywojennego (1918-1939) | Maksymilian Gadowski
W 1918 r. w Niemczech miała miejsce rewolucja listopadowa, w wyniku której Józef Piłsudski został zwolniony z twierdzy w Magdeburgu. 10 listopada 1918 roku przybył do Warszawy. Dnia 11 listopada
Sytuacja prawna Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Polsce, w okresie dwudziestolecia międzywojennego (1918-1939) | Maksymilian Gadowski
W 1918 r. w Niemczech miała miejsce rewolucja listopadowa, w wyniku której Józef Piłsudski został zwolniony z twierdzy w Magdeburgu. 10 listopada 1918 roku przybył do Warszawy. Dnia 11 listopada
Naród w myśli Karla Bartha |Krzysztof Ptaszyński
Uchwalona w 1921 roku, w niecałe trzy lata od powstawania niepodległego państwa polskiego, konstytucja marcowa zaczyna się od słów „ My, Naród Polski, dziękując Opatrzności za wyzwolenie nas z półtorawiekowej niewoli…”.
Naród w myśli Karla Bartha |Krzysztof Ptaszyński
Uchwalona w 1921 roku, w niecałe trzy lata od powstawania niepodległego państwa polskiego, konstytucja marcowa zaczyna się od słów „ My, Naród Polski, dziękując Opatrzności za wyzwolenie nas z półtorawiekowej niewoli…”.
Wspólnota narodowa – przyszłość religii? | Sebastian Madejski
Wstęp Mimo, że religia chrześcijańska ma na swoim koncie bogatą tradycję prześladowań i ekskluzywizmu opartego na dbaniu o interesy wąskiej grupy ludzi, to jednak nie takie było pierwotne orędzie chrześcijańskie.
Wspólnota narodowa – przyszłość religii? | Sebastian Madejski
Wstęp Mimo, że religia chrześcijańska ma na swoim koncie bogatą tradycję prześladowań i ekskluzywizmu opartego na dbaniu o interesy wąskiej grupy ludzi, to jednak nie takie było pierwotne orędzie chrześcijańskie.
Moja Niepodległość | Jarosław Sajdok
Biada mi. Zostałem poproszony o napisanie jakiegoś felietonu na Święto Niepodległości. Sprawa wydawałaby się dosyć prosta, ponieważ w dzisiejszym czasie na świecie jak i w Polsce niepodległość jest tematem aktualnie
Moja Niepodległość | Jarosław Sajdok
Biada mi. Zostałem poproszony o napisanie jakiegoś felietonu na Święto Niepodległości. Sprawa wydawałaby się dosyć prosta, ponieważ w dzisiejszym czasie na świecie jak i w Polsce niepodległość jest tematem aktualnie
Bronisław Trentowski | Bartosz Ciemniak
Wstęp Dlaczego Bronisław Trentowski, mógłby ktoś spytać? – Gdy człowiek dorasta, w pewnym momencie uświadamia sobie, jak bardzo podobny jest do rodziców, a jeżeli nie do nich – to cechy
Bronisław Trentowski | Bartosz Ciemniak
Wstęp Dlaczego Bronisław Trentowski, mógłby ktoś spytać? – Gdy człowiek dorasta, w pewnym momencie uświadamia sobie, jak bardzo podobny jest do rodziców, a jeżeli nie do nich – to cechy